Inte så duktig på å blogga.

Datum: 2009-04-17 Tid: 01:51:14
Har varit fullt upp här varje dag så de har inte blivit mycke bloggande. Har inte kunnat sova i natt så här sitter ja nu kl 6 på morgonen å tänkte mig på ett inlägg.
Tänkte börja säga att ni kan gärna gå in på solochbad.blogg.se om ni vill läs mer va vi gör här nere. (hoppas de e ok Peter å Mia)
Har varit en väldans massa vatten kastande här. Å tydligen ska de bli mer då de har varit demonstrationer i Bangkok. Tydligen så måste dom få lite ledigt i Bangkok å så då har dom lagt till 3 dagar på nyårsfirandet. Märkligt att de kan förlänga de så. Undra om de går i sverige å :)
Igår va vi inne i Ban phe å hade vatten krig. Gatan genom stan va helt tjock av bilar å människor. Vi kom inte längre in än till busstationen sen va de lika bra å vända så vi skulle komma hem någon gång. Vi höll på från kl halv 1 till ca kl 5. Den som såg ut å ha bland de roligaste va Mia som först inte skulle med över huvet taget då hon har värme utslag på armarna.
Efter bad i poolen å en dusch bar det av till ett hotell som ligger längst bort i kurvan av suoan soon (tror de stavas så) för middag. Va lite dyrare men de va himla mysigt å maten va god.
Igår va vi och åt på piren (som vi kallar den restaurangen) den ligger alldelles innan man åker in till akvariet. De e oxå en mycket trevlig å mysig restaurang. Peter har tjatat i 2 år på att vi ska åka dit så så blev det. Där va de väldigt gått å billigt i stället.
I dag blir de taxi till Pattaya med Allan å Lisa i hus 3/4. Dom kommer i från Sundsvall å e mycke roliga å trevliga.
Ska försöka lägga in lite bilder nu.

Kim beach

Kim beach.

Här e vi på Piren å äter.

Här e vi härligt blöta å kladdiga :)

Här kastas det vatten.

Början på Ban phe innan vi vänder....

för så här såg de ut framåt :)

Nu ringer väckar klockan snart så vi hörs sen. Ha de bra.

Puss å kram

Sol :)

Datum: 2009-04-14 Tid: 03:15:26
Nu har det gått en dag här i sköna Ban phe :) Vi tog de ganska lugnt igår. Vaknade ganska tidigt som vanligt. Tycker i å för sig att de e skönt för då får man vara ute i solen länge. Vi åt frukost här hemma sen drog vi till Kim beach för lite sol å bad. De e ju thailändska nyåret här å de inne bär att dom kastar vatten på en å smörjer in ansiktena med doftande talk. När vi åkte mopparna till Kim beach så klarade vi oss ganska bra men när vi kom fram så fick vi oss en omgång av personalen på restaurangen. Va ganska länge på beachen. Vi sola lite, ja tog en kort promenad, Mia å jag tog massage och så åt vi lunch. Tyckte ja va duktig å låg under parasoll plus att ja smörjt in mig i solskyddsfaktor 30 men idag e min kropp ganska röd :)
De va ju måndag igår å de innebär marknad :) Så på kvällen åkte vi in till marknaden å ja kunde ju inte hålla mig ifrån å köpa 2 klänningar å ett par badtofflor.
Efter marknaden så åkte vi hem å åt i baren. Tog en grön curry soppa å till efterrätt blev de glass :)
Nu ska ja ta å äta frukost för idag ska Phailin bjuda oss på riktigt firande av de thailäsdska nyåret å

Framme :)

Datum: 2009-04-12 Tid: 17:11:55
Nu e vi äntligen framme. Har varit en ganska ok resa men de e ju några timmar på flyget. Vi har hunnit bada varit hos Pelle och ätit sen så tog vi moppen med sidovagn å drog till lotus å handla. Peter fick hålla styret rätt hårt me oss 5 på men vi kom hel skinnade  tillbaka :) Nu sitter vi å dricker lite gått på altanen. Strax blir de sängen så man får komma ut i solen tidigt imon. Ska bli gött å ligga på Kim beach å få lite massage imon :) Ha de bra. Puss å kram

Då va vi på väg :)

Datum: 2009-04-11 Tid: 14:24:29
Ja de har hänt lite den senaste veckan. I måndags fick ja nyckeln till min nya fina tvåa på samma gata. De blev en snabb flytt då ja åker till Thailand med min bror å Mia idag. Igår tog ja tåget till Hsand för att lämna Smilla å fira min mor som fyllde år.
Vi e borta tills den 29/4. Tänkte försöka mig på detta med å blogga igen nu.
Sitter nu på tåget till Arlanda för vidare färd till Amsterdam å sedan till Bangkok. När vi kommer fram till Bangkok står de en taxi å väntar på oss som tar oss till vårt andra hem i Ban phe :) Ska bli himla skönt med semester efter dessa dagar med en massa bärande av kartonger. Ser ut som en bomb har slagit ner i lägenh då ja inte har hunnit gjort så mycke åt de nu innan ja åkte. Ska bli kul å komma hem sen å få pyssla på i lägenh :)
E lite tråkigt å åka iväg då Petras lilla tjej kommer vilken dag som helst.
Nu e vi snart på Arlanda så see you when im in THAILAND :)
Puss å Kram

Hej!

Datum: 2009-02-25 Tid: 20:54:18

Vill bara vissa mitt andra hem :)

Kram

Testar lite bara.

Datum: 2009-02-17 Tid: 13:11:53
Tinas syster Sara håller på att grejsar med design.
Kommer vara lite rörigt här framöver men jag gör mitt bästa..

Välkommen till min nya blogg!

Datum: 2009-02-10 Tid: 16:48:45
Hejsan! Detta är min nya blogg.

Tidigare har jag bloggat på nogg.se/twik

Hejsan!

Jag heter Tina Wiktoria Hultgren Boström. Bor i Göteborg me min katt Smilla. Är uppvuxen i Härnösand där hela min familj fortfarande bor. Jobbar som kock å tycker de e riktigt kul :)

I bloggen kommer jag skriva om mitt andra hem Thailand å mina resor dit. Ska även försöka få med lite av de som händer här hemma oxå :)